Vending

Branża vendingowa jest dynamiczna i prężnie się rozwija. Napływ mniejszych firm na rynki europejskie i amerykańskie napędza innowacje i testuje granice. Vending

Automaty vendingowe kojarzyły się kiedyś z wielkimi, zardzewiałymi skrzynkami brzęczącymi monetami. No cóż, jak to się zmienia! Od inteligentnej technologii do zdrowych wyborów, przemysł vendingowy oferuje nowoczesne rozwiązanie dla przekąsek w podróży. I wiele więcej. W tym artykule przyglądamy się sześciu najbardziej ekscytującym trendom w automatach vendingowych.

#1 Płatność bezgotówkowa

Postęp technologiczny zrewolucjonizował płatności w ogóle. Jak podaje Europejski Bank Centralny, liczba płatności bezgotówkowych w UE wzrosła w 2017 roku o 7,9% w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając 134 miliardy.

Branża vendingowa przyczynia się do tej zmiany w zachowaniu konsumentów. Ludzie nie polegają już na brzęczących i luźnych monetach, które plączą się w ich kieszeniach. Zamiast tego dominują obecnie systemy płatności kartą - i nawet starsze automaty vendingowe są unowocześniane za pomocą tej technologii.

Mniej gotówki to większa wygoda zarówno dla sprzedawcy, jak i dla klienta. Większość ludzi używa zbliżeniowych kart debetowych lub kredytowych, ale istnieje wiele nowych opcji płatności. Obecnie ludzie mogą dokonywać płatności mobilnych w automatach lub łączyć się z internetowymi kontami klientów za pomocą aplikacji.

#2 Zdrowsze wybory

Automaty vendingowe stały się synonimem słodkich lub pikantnych przekąsek. Te z pewnością mają swoją rację bytu. Ale według badań, globalny rynek zdrowych przekąsek jest obecnie wart ponad 23 miliardy dolarów. Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na bogate w składniki odżywcze przekąski, logiczne jest, że branża vendingowa energicznie angażuje się w ten obszar.

Zjedzenie czegoś na szybko nie musi oznaczać fast foodu. W całej Europie i USA pojawiają się automaty oferujące zdrową żywność. Inicjatywa ta jest promowana na poziomie lokalnym i krajowym, ponieważ rządy walczą z otyłością.

#3 Nowe lokalizacje

Vending Jesteśmy przyzwyczajeni do widoku automatów w urzędach, szkołach, szpitalach i na dworcach. Ale idealnych lokalizacji jest znacznie więcej. Ulepszona konstrukcja automatów sprawia, że pojawia się wiele nowych lokalizacji, co rozszerza całą branżę vendingową.

Powstanie zdrowych, wysokiej jakości i specjalistycznych automatów vendingowych stanowi szansę. To, co kiedyś było uważane za tanie i celowe rozwiązanie na przekąskę między posiłkami, teraz zyskuje odświeżony wizerunek. Atrakcyjnymi lokalizacjami są hotele wysokiej klasy, lotniska i uniwersytety.

#4 Bardziej zróżnicowane produkty

Obecnie w automatach oferowane są głównie napoje, a następnie przekąski. Ale potencjał jest daleki od wyczerpania.

Japonia ma największe zagęszczenie automatów na świecie. Niski wskaźnik wandalizmu, otwartość na automatyzację, wysokie ceny nieruchomości i silna potrzeba wygody to jedne z powodów. Automaty vendingowe zazwyczaj mają w swoim asortymencie zimne napoje, ale oferują również bardziej nietypowe produkty, czasem niewyobrażalne!

Japońskie automaty oferują parasolki, hamburgery, skarpetki, maski chirurgiczne, słuchawki i wszystko inne, co można sobie wyobrazić. W Europie i USA musiałoby się coś zmienić, aby stało się to normą, ale ta szeroka gama produktów służy jako źródło inspiracji.

#5 Produkty wegańskie i bezglutenowe

Weganizm to nie jest moda. Według licznych badań, dieta ta w ciągu ostatniej dekady przeszła niepowstrzymany rozwój w Europie i USA. Oczywiście idzie to w parze ze zdrowszym wyborem automatów, ale w dzisiejszych czasach niezwykle ważne jest zaspokojenie potrzeb diety roślinnej.

Wegańskie automaty wchodzą na rynek, ale normą stało się również promowanie i oferowanie wegańskich przekąsek obok wszystkich innych produktów. Wraz ze wzrostem apetytu na wegan w ciągu najbliższej dekady, powinniśmy spodziewać się kontynuacji tego trendu.

Przemysł "free-from" przeżywa rozkwit, a najważniejszą rolę odgrywa żywność bezglutenowa. Na celiakię cierpi około 1% populacji, ale łagodna lub umiarkowana wrażliwość na gluten jest powszechna. Konsumenci ograniczają również spożycie glutenu, aby schudnąć i z ogólnych powodów zdrowotnych.

Według badań, światowy rynek produktów bezglutenowych wzrósł z 1,7 mld USD w 2011 roku do 3,5 mld USD w 2016 roku. Przewiduje się, że do 2024 roku wzrośnie do 6,6 mld USD. Przemysł vendingowy przyczynia się do tego, oferując więcej opcji bezglutenowych, co wkrótce stanie się powszechną praktyką.

#6 Personalizacja

"To co zwykle dzisiaj?" to zdanie, które można by się spodziewać usłyszeć od lokalnego sklepikarza, ale nie od automatu. To może się zmienić, ponieważ inteligentne maszyny mogą identyfikować klientów na podstawie identyfikatorów ze smartfonów. A gdyby automat znał Twój preferowany język i wybrany napój?

Pomysł, że automat do sprzedaży mógłby wykorzystywać kamery i bazy danych do profilowania klientów, aby oferować najbardziej odpowiednie produkty dla określonych populacji, jest być może bardziej niepokojący.

W rzeczywistości stało się to w Japonii w 2010 roku, a chociaż technologia nie wyprzedziła jeszcze branży, została drastycznie ulepszona i może zostać zintegrowana w przyszłości. Wniosek

Nasze siedem trendów w branży vendingowej opiera się na dwóch mocnych filarach: technologii i zdrowiu. Ludzie zawsze będą potrzebowali przekąsek w podróży, a zadaniem operatorów vendingowych jest zaoferowanie najwyższej wygody i wyboru. W konsekwencji wszyscy odnoszą korzyści. Vending

Nie wiadomo jeszcze, czy płatności blockchain staną się masowe w branży vendingowej, ale jest to trend technologiczny, który należy obserwować. Maszyna vendingowa z blockchain z weryfikacją wieku została zaprojektowana w USA z myślą o sprzedaży piwa; można to rozwinąć w ekscytujący sposób.

Inteligentna technologia i łączność pozwolą operatorom na bardziej szczegółowe monitorowanie trendów sprzedaży i przychodów. Ponieważ dane stają się bardziej znaczące, a analityka łatwiejsza, sprzedawcy mogą oferować właściwe produkty we właściwych miejscach i we właściwe dni.

Inteligentne automaty vendingowe są już powszechnie dostępne, a to daje sprzedawcom możliwość łączenia się z klientami w nowy i ekscytujący sposób. Od wygodnych opcji płatności po spersonalizowane usługi - przyszłość vendingu wygląda obiecująco.